Materiały do produkcji bielizny | DODATKI
Fiszbiny odpowiadają za modelowanie piersi. Dostępne są w kilku rodzajach: sztywne i bardziej elastyczne, metalowe lub plastikowe. W przypadku stalowych istnieje mniejsze ryzyko ich pęknięcia, nawet przy dużych rozmiarach. Warto sprawdzić czy zastosowane druty są zabezpieczone antykorozyjnie i czy posiadają atesty bezpieczeństwa.
Niezmiennie w parze z fiszbinami idzie tunel, czyli stabilna taśma z pustym środkiem, przez którą przewleka się fiszbinę metalową. Tunel maskuje fiszbiny a jednocześnie chroni ciało przed otarciami.
Dzięki elastycznym gumom bielizna lepiej dopasowuje się do ciała, zostaje na swoim miejscu a materiał się nie roluje.Wyróżniamy gumy płaskie i okrągłe. Z reguły do wykończenia bielizny stosuje się gumy płaskie o różnej grubości, szerokości i gramaturze. Gumy wąskie o szerokości ok 4 mm wykorzystuje się do wykończenia górnej krawędzi miseczek biustonosza, dzięki czemu miska lepiej przylega do ciała. Gumy szersze (zazwyczaj 0,5-1,5 cm) stosuje się do boków biustonosza i pasa obwodu w figach. Elastyczne gumy to również ramiączka, które z racji że pomagają utrzymać ciężar całego biustu, mają znacznie większą gramaturę niż gumy wykończeniowe. Wiele firm stosuje stopniowanie szerokości ramiączek – im większy rozmiar misek, tym ramiączka są szersze.
Haftka, będąca zapięciem w biustonoszu, składa się z dwóch kolumn- haczyków i pętelek.
W bieliźnie gorseciarskiej najczęściej używa się haftek o wymiarach 3x2 ( trzy kolumny i dwa rzędy) oraz 3x3 (trzy kolumny i trzy rzędy). Szerokość haftki dopasowana jest do rozmiaru biustonosza. Warto również sprawdzić, czy brzegi haftek są miłe w dotyku. Również istotne są haczyki i regulatory.Dzięki nim biustonosz można dopasować do indywidualnych kształtów każdej kobiety. Najlepiej, jeżeli wykonywane są z metalu, gdyż – w przeciwieństwie do plastikowych – nie będą się łamać. Dzisiejsza technologia pozwala na wykonanie właściwie każdego koloru, warto jednak zadać producentowi pytanie w jaki sposób owe dodatki zostały zabarwione. Metal pomalowany jeszcze przed wykonaniem poszczególnych komponentów dłużej utrzyma swoją oryginalną barwę.